سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ کس نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـ، دشمن تر ازکسی نیست که نسبت به عبادتش تکبّر می ورزد و از درخواستآنچه نزد اوست، تن می زند . [امام باقر علیه السلام]
 
یکشنبه 90 مهر 17 , ساعت 10:19 عصر

مصوبه 368 شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص مدارک حوزوی

مدارک علمی حوزه، از تاریخ 3/11/1374 براساس مصوبه 368 شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر می شود و از مزایای علمی و استخدامی همتراز دانشگاهی آن برخوردار می باشد   

 

 به اطلاع طلاب محترم می رساند مدارک علمی حوزه از سطح یک تا چهار، براساس مصوبه 368 شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر می شود و از مزایای علمی و استخدامی همتراز دانشگاهی آن برخوردار می باشد. قابل ذکر است تا قبل از این مصوبه، مدارک علمی حوزه، با عنوان «معادل» صادر می شد که همچنان به اعتبار و قوّت خود باقی می باشد.   

متن مصوبه

 


1ـ طلاب و فضلاء حوزه علمیه که براساس مدرک صادرشده مدیریت حوزه علمیه قم، دوره «سطح 1» را طبق برنامه گذرانده اند، از کلیه مزایای علمی و استخدامی فارغ التحصیلان دوره «کاردانی» دانشگاهها برخوردار خواهند بود.

2ـ طلاب و فضلاء حوزه علمیه که براساس مدرک صادرشده مدیریت حوزه علمیه قم، دوره «سطح 2» را طبق برنامه گذرانده اند، از کلیه مزایای علمی و استخدامی فارغ التحصیلان دوره «کارشناسی» دانشگاهها برخوردار خواهند بود.

3ـ طلاب و فضلاء حوزه علمیه که براساس مدرک صادرشده مدیریت حوزه علمیه قم، دوره «سطح 3» را طبق برنامه گذرانده اند، از کلیه مزایای علمی و استخدامی فارغ التحصیلان دوره «کارشناسی ارشد» دانشگاهها برخوردار خواهند بود.

4ـ طلاب و فضلاء حوزه علمیه که براساس مدرک صادرشده مدیریت حوزه علمیه قم، دوره «سطح 4» را طبق برنامه در یکی از رشته های فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآن، قضا، عقاید و کلام، ادیان و مذاهب و تربیت مبلّغ گذرانده اند، از کلیه مزایای علمی و استخدامی فارغ التحصیلان دوره «دکتری» دانشگاهها برخوردار خواهند بود.

5ـ فارغ التحصیلان دوره سطح دو می توانند در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاهها با گرایش های پنج گانه رشته الهیات و معارف اسلامی و رشته زبان و ادبیات عرب شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن، ادامه تحصیل دهند.

6ـ فضلاء و طلاب حوزه های علمیه فارغ التحصیل دوره سطح سوم می توانند در امتحان ورودی مقطع دکترای همه پنج رشته دانشکده الهیات و معارف اسلامی و نیز رشته زبان و ادبیات عرب شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن برحسب تشخیص گروه آموزشی، دروس پیش نیاز را تا سقف تعداد واحدهای مجاز در دو نیم سال تحصیلی بگذرانند.

* رشته های پنج گانه دانشکده الهیات عبارتند از:
1ـ علوم قرآن و حدیث
2ـ تاریخ تمدن و ملل اسلامی
3ـ ادیان و عرفان
4ـ فقه و مبانی حقوق اسلامی
5ـ فلسفه و حکمت اسلامی

                                                                                                                                                         

 براساس آخرین تغییرات صورت گرفته در دفترچه راهنمای آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دانشگاهها)، دارندگان مدرک سطح یک حوزه (کاردانی) مجاز به شرکت در آزمون کارشناسی ناپیوسته تمامی رشته ها می باشند. همچنین دارندگان مدرک سطح دو حوزه (کارشناسی) مجاز به شرکت در آزمون کارشناسی ارشد در هریک از کدرشته های علوم انسانی می باشند (که در صورت پذیرفته شدن در آزمون ورودی، مشروط به گذراندن دروس پیش نیاز، می توانند در رشته مربوطه ادامه تحصیل دهند).
 طلاب متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه، جهت کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از شرایط حوزه برای ادامه تحصیل طلاب در دانشگاهها، می توانند به «واحد صدور گواهی» (واقع در ساختمان اداری دارالشفاء) مراجعه و یا با شماره تلفن 7740971 تماس حاصل فرمایند.
 

 
آدرس الکترونیکی (ایمیل) مدارج علمی
Madarej@Hemail.ir

 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ